Nyt on onneksi jo maanantai voiton puolella. :) En tiiä miks maanantai onki aina niin vaikee päivä. Maanantaina töihin meno on aina ihan hirveetä. Ei se sitte enää tiistaina tunnu yhtään niin pahalta ja loppuviikko menee sitte kevyesti. Tai voi olla et ei mee yhtää kevyesti kun nyt sanoin noin :'D

Palaan nyt vielä vähän tohon raskaus asiaan mistä viimeksi kirjoittelin. Mulle toi on niin herkkä aihe. Tai siis en tiiä onks se nyt tässä oikee sana, mut mulle raskaus on aika pyhä juttu. Mä varmaan raskaana pelkäisin joka asiaa ja suojaisin vatsaani kaikin mahollisin keinoin. Must ois itseasias tosi pelottavaa tehä yhtään mitään jos tietäisin et mun sisäl on mun vauva. Kaks ihmistyyppiä mitkä menettää todella äkkiä kunnioituksen mun silmissä on ne jotka ei ollenkaa ajattele et kaikki mitä ne tekee vaikuttaa vauvaan ja toiseks ne jotka pelleilee ja suhtautuu aborttin kevyesti.

Okei, selvennän vähän. Elikkä mullehan siis lääkäri sano et en saa missää nimes tulla vahingossa raskaaks. Mä en todellakaan haluis tehä aborttia joten otan sen aika vakavasti. (Ja en tuomitse ketään, vahinkoja voi käydä vastuullisillekin ja joskus se on ainoa vaihtoehto, siitä ei oo nyt kyse). Mutta mulla on kaks kaveria jotka ns. leikkii tulella. Kuten jo sanoin tää on aika pyhä asia mulle, joten en osaa suhtautua huumorilla siihen, että joku sanoo "ei me jaksettu käyttää mitää kortsuu, vähä jännittää et tulinko paksuks. Pakko kyl tehä abortti jos tulin". Oon kertonu mielipiteeni ja mun oman tilanteen, silti kuulen näiltä samoilta välillä tän. Siis mä en vaa käsitä, mielummin abortti? Miten ois vaikka pillerit ?! Tai no tää toinen syö pillereitä, mut sit tulee näit "hups unohdin pillerin ja en viittinyt sanoo miehelle". Joo asia ei mulle kuulu, mutta ärsyttää kuunnella.

Ja nää toiset. Siis mä kuulin tänään että mun yks tuttava on raskaana. Ja vissiin jo aika viimesillä. En oo tienyt, eikä oo tullut mieleen, kun hän polttaa ihan niinkuin ennenkin. Mä en voi ymmärtää ihmistä joka pystyy myrkyttämään omaa lastaan. Mä en voi sille mitään, mutta sillon mulla menee kaikki kunnioitus. Ymmärrän että on vaikeaa lopettaa, en mä sitä yhtään epäile. Mutta erityisesti jos lapsi on suunniteltu niin on kyllä ollut aikaa lopettaa. Riippuvuuksistahan on aina helpompi päästä eroon jos on oikein hyvä motiivi ja mun mielestä pitäisi kyllä olla motiivia jos on vauva mahassa! (tiiän, joitain ärsyttää todella paljon kun sanon näin mutta tää on mun mielipide). Erityisen idiootilta kuulostaa äidit jotka polttavat jotta vauva syntyisi pienempänä. Eli siis sä oot valmis häiritsemään lapses kasvua ettei itteäs sattuis synnytys niin paljon? Mä en voi mitään, mutta tunnen vaan inhoa sellaisia ihmisiä kohtaan. Ja vaikka en haluaisikaan niin lähinnä mietin että miksi he saavat mahdollisuuden lapseen jos sitten eivät vauvastaan sen vertaa välitä ? Tähän olen saanut kommentteja että kyllä tupakoivatkin äidit synnyttävät ihan terveitä lapsia. Joo, voithan säkin olla terve vaikka poltat, ei se siitä röökistä sen terveellisempää tee vaikka vauva nyt siihen ei olisi kuollutkaan.

Noh eiköhän siinä nyt ollut avautumista taas tälle päivälle :D