Joo, tää on aihe mistä mä oon kärsinyt aina. Mä vielä jotenkin ymmärrän jos joku mies näin kuvittelee, mutta on vähän outoa kun se on naisenkin mielipide. Ja onko järkeä suhteessa jossa toinen on selvästi parempi ja suhteen pomo ja toisen osaksi jää alistuminen ja toisen ylistäminen. Mun mielestä toisia ihmisiä pitää arvostaa sukupuolesta riippumatta, joten tuntuu aika tyhmältä että on heti automaattisesti tyhmempi ja heikompi kun on nainen.

Mä oon aina tykänny "miesten" jutuista, se onkin varmaan se miks tästä oon kärsinyt. Kyllä mä lapsena barbeilla ym leikin, mutta aika paljon myös autoilla ja muilla "poikien" leluilla. Nykyään mä tykkään hirveesti ajaa autoa ja oon muutenkin kiinnostunut autoista. Mua ärsyttää kun monet olettaa ettei voi ymmärtää mitään autoista kun on nainen. Joka kerta jos vaikka vaihdan itse renkaat autoon se on suuri ihmetyksen aihe. Ja jos vaikka päättelen autossani olevan vian se heti tyrmätään ja sanotaan jotan "no ei siin nyt sitä ainakaan oo" tms..

Ajamis asia on kyllä pahempi. Naisena ei oikeastaan sais tehä koskaan minkään näköstä virhettä liikenteessä. Heti oot paska, mikä ei oo ihmekään kun ei naiset osaa ajaa. Jos joku mies joutuu ruutuun ajaessa korjaamaan ennenkuin siihen pääse, niin on selvää ettei siihen kukaan olisi suoraan päässyt. Naiselle heti kuitataan parkkeerauksen vaikeudesta. Ja monilla miehillä on joku ihme oletus että naista pitää neuvoa kokoajan. Yhen kerran meinasin räjähtää kun tällainen mies oli kyydissä, "kannattaa jo hiljentää", "ton punasen auton jälkeen voi vaihtaa kaistaa", "aja vaik toho ruutuun ni pääset helposti pois". Ja alan olla suorastaan allerginen ilmaisulle "nainen ratissa"

Toisaaltaan en ihmettele, miksi miehet olettaa tuollaisia asioita, tunnen aika monta naista joka tahallaan tekee itsestään tyhmän miehen seurassa. Ajaminen voi sujua ihan hyvin, mutta miehelle täytyy pitää jotain ihme esitystä ja kysyä kaikesta tai mieluiten tietenkin mies ajaa. Vain jos mies ei voi syystä tai toisesta ajaa niin nainen ajaa. Yksi kaveri tähän antoikin minulle selityksen: täytyy antaa miehen tuntea olevansa mies. Sääli jos mies ei tunne itseään mieheksi ilman että hänelle esitetään idioottia, mutta mä en ainakaan siihen alentuisi.

Eikä tää liity vaan autoihin. Yksin ollessa nämä tämän tyyppiset naiset voi hyvin vaihdella lamppuja, naulailla seiniä yms, ja kun mies tulee paikalle kysytään mikä on vasara. Ja sitten kikatellaan omaa tyhmyyttä. Ja miehet nauraa taas naisten tyhmyyttä.

Mä oon aina ollut aika itsenäinen. Mä haluun ite selvii asioista ja osaa ite tehä kaikenlaista. Mä kannan ite kaikki painavatkin asiat, teen kodin pieniä teknisiä juttuja ja haluan ajaa. Siks must tuntuu oudolta et joku haluu esittää tyhmää jollekin ja vielä tyhmemmältä ettei voi kotonaan lamppua vaihtaa, koska se on miesten hommia. Joskus mulle on kuittailtukin että oon ihan ku mies. Ai jos haluan selvitä asioista ite niin oon mies, ok.. Kyllä mä oletan samalla tavalla että mies osaa tehä kotonaan ns. naisten hommat. Kyllä mun mielestä kaikkien aikuisten ihmisten täytyy selvitä kaikista kotihommista.

Tossa jaossakin on se jännä, että se ei ilmeisesti oo vaan työnjako. Kyllä mä sen ymmärränkin että jos mies on selvästi vahvempi, se tekee voimaa vaativia asioita tms. Mutta aika monella mun tutulla on vielä lisäksi se että kaikki ne miesten jutut on sitten paljon parempia. Nainen on voinut siivota kaiken, pestä pyykit ja kokata, mutta kun mies vaihtaa autoon renkaat se on niin iso juttu ettei siitä niin vaan päästä yli. Aiemmin yksi mies selitti että tottakai nainen kokkaa yms, hänhän vaihtaa renkaat autoon. Voin mäki vaihtaa miehellekki renkaat kaks kertaa vuodessa jos se tekee sit mulle ruokaa vuoden ympäri :'D

Vanhemmilta ihmisiltä ymmärrän vielä tällaisia asenteita, koska he ovat eläneet sellaisissa oloissa. Mutta ihmettelen näitä nuoria jotka ajattelee näin. Välillä kun vaikka tapaan kaveria, on hänelle kiire tekemään miehelle ruoka. Mies on kotona ja hänellä itsellä on menoa, mutta silti hänen täytyy mennä? Näkemisestämme on muutama kuukausi ja silti hän kiirehtii tekemään ruuan.

Mua vaan kiinnostaisi tietää että miksi ihminen on heti parempi kun on mies.