Syksy alkaa pikkuhiljaa muuttua talveks. Sen huomaa iha erityisesti mun ihosta.. En muista oonko maininnu et mul on atooppinen iho. Se aina pahenee kun keli muuttuu. Se pahenee myös stressistä, allergiasta ja joskus jopa pesuaineista.. Oon kärsinyt siitä jo vuosia. Välillä mun iho voi näyttää jopa suhteellisen normaalilta, seuraavana päivänä se voi "räjähtää" ja olla ihan vereslihalla. Ja sitten taas se saattaa parantua ihan päivässä :D Tiiän et se näyttää välillä tosi kamalalta, varsinkin jos se levii kaulaan tms näkyviin paikkoihin mistä sitä on vaikee peittää. Huomaa kyllä miten paljon se kuvottaa joitain ihmisiä.. Ihan niinku se ois joku tarttuva tauti. Mult on joskus jopa kysytty et eiks mua häiritse ku se on niin kauheen näkönen. Valvon melkein koko yön kun ihoo sattuu ja kiristelee, on ihan hirvee tuska käydä suihkussa ja sen jälkeen sattuu rasvaan kuinka paljon vaan, sillon mulle on aika sama miltä se iho näyttää. Meinaan räjähtää jos joku käskee mun laskee hihat ku ei kestä kattoo mun ihoa..

Must tuntuu ettei tähän auta oikeesti mikään kunnolla. Kyllähän tätä saa vähän helpotettua, mut esimerkiksi nyt kun ilmat on vaihtunu niin se vaan pahenee. Mua vaan jotenkin naurattaa ihmisten neuvot. "ootko kokeillu rasvata sitä?" tai "ootko ikinä kokeillu kortisonii tai jotain". Sit jos sanon et mul on iha reseptit kunnon rasvoihin niin katotaa "ai, eksä sit käytä niitä". Tiiän et ihmiset yrittää vaan auttaa, mut se et jotkut rupee väittää vastaan siitä et "kyllä se auttaa" niin on tosi rasittavaa. Monikaan jolla ei oo tällasta ongelmaa, ei yhtää tajuu millasta tää oikeesti on. Ei mulla vaan auta se että rasvaan jollain kevyellä rasvalla suihkun jälkeen. Ja aina ei vaan pysty lopettaa raapimista. Tiiän kyllä että pitäis lopettaa siinä vaiheessa jos kynnen aluset on jo ihan veressä, mut en vaan voi.

Mua vähän ilahduttaa se et kohta on halloween. Saan aina ihan uutta energiaa kun alan suunnittelemaan koristeita ja tarjoiluita. Tykkään muutenkin järjestää juhlia ja koristella, tää on jotenki kiva teema järjestää. Ja se on kiva ku syksyn pimeydessä on vähän jotai spessumpaakin. :D Oon pienestä asti juhlinu halloweenia ja lapsena aina pidettiinkin jonkun näköset "kummitusjuhlat" jotka mä tietenkin halusin järjestää. En oo ees varma onko järjestäminen vai ite juhltat hauskempaa :D

Noh ei muuta kun yksi työpäivä vielä ja sitten viikonloppu. Ja ens viikolla sitten pääseekin oikeasti jo järjestelemään halloweenia. :)